Gast recensies·Leesclub·Recensies

De Lissabonbrieven – Gaby Rasters “Leesclub recensie van Jamie Lee Zonneveld”

De Lissabonbrieven – Gaby Rasters

Samenvatting:

lissabonMerijn reist zijn vriendin achterna naar Lissabon, maar dat loopt anders dan verwacht. Hij blijft alleen achter. Hij ontmoet de fadozangeres Carolina en dit is de start van nieuwe ontwikkelingen.

Merijn reist zijn vriendin Chantal achterna, die voor een paar dagen in Lissabon is. Zijn bezoek verloopt echter anders dan hij vooraf heeft bedacht. Hij blijft vertwijfeld achter in Lissabon. Op het dakterras van zijn hotel ziet hij aan de overkant van de weg een jonge vrouw op een balkon zitten. Hun ogen ontmoeten elkaar en dit is de start van verrassende maar soms ook dramatische ontwikkelingen in de levens van Merijn, Chantal en de Portugese Carolina.
Verwachtingen en dromen in weerwil van de realiteit. Gaby Rasters weet als geen ander te karakteriseren en te ontroeren.

Jamie Lee Zonneveld haar leeservaring:

De Lissabon Brieven was mijn eerste boek bij Gaby Rasters. Ze is me aanbevolen door mijn oma en ik moet haar bedanken want Gaby Rasters heeft een hele fijne schrijfstijl.

Merijn vertrekt 3 dagen later dan zijn vriendin Chantal naar Lissabon. Na de reis eerst te hebben afgezegd vanwege werk heeft hij besloten haar te gaan verrassen. Maar degene die wordt verrast is en hij blijft verward achter in Lissabon. Hij checkt in bij een hotel en terwijl hij ’s avonds op het dakterras zit ziet hij aan de overkant een jonge vrouw op haar balkon zitten. Vanaf een afstand ontmoeten hun ogen elkaar en begint er een verwarrende reis met dramatische ontwikkeling in de levens van Merijn, Chantal en de Portugese Carolina.

In dit verhaal word je meegenomen in het leven van Merijn, maar ook die van zijn vriendin Chantal en de Portugese Carolina. Hun levens komen voor zware beslissingen te staan. Dit boek is een verhaal over liefde, vriendschap, vertrouwen en jezelf vinden. Ook komen er tegenslagen en verdriet voor in het boek. De cover vind ik erg mooi bij het verhaal passen en ook de titel past echt bij het verhaal. De personages zijn geloofwaardig en komen tot leven tussen de pagina’s. Merijn, Chantal en Carolina groeien echt tijdens het verhaal. Wat mooi is om te lezen. Het verhaal is in een logische volgorde opgebouwd en zit goed in elkaar. Soms denk je te weten wat er gebeurd, maar het boek is alles behalve voorspelbaar. De fijne schrijfstijl zorgt ervoor dat het boek fijn leest.

Dit was mijn eerste boek van Gaby Raster, maar zeker niet mijn laatste.

Lieve leesgroet van Jamie Lee Zonneveld