Recensies·Recensies van Moon

• Druk: 1
  • 9789402703375
  • augustus 2019
  • Paperback
  • 384 pagina’s

9200000107783047 “Leugens. Wie wist hoe ver terug ze gingen, hoeveel meer er nog waren verteld?”

Wanneer de drie zussen, Olivia, Eve en Rosalind in het zomerhuis in Maine de spullen van hun ouders op ruimen, stuiten ze op een medische verklaring van hun overleden moeder.  Heeft de filmster Jillian Croft een rol voor bereid, of is het waar wat er in de medische verklaring staat? Rosalind wil kostte wat het kost de waarheid achterhalen, zijn zij en haar zussen wel echte zussen of heeft ieder van hen een andere afkomst? Tijdens het opruimen vindt ze een aanknopingspunt en gaat op zoek naar haar roots.

Muna Shehadi, komt met een trilogie waarvan Rosalinds leugen het eerste deel is. Ogenschijnlijk heeft dit boek veel weg van de Zeven Zussen hype van Lucinda Riley, maakt mij helemaal niets uit want het verhaal trekt vanaf het begin. Je raakt nieuwsgierig, naar het en hoe en waarom rondom de drie zo verschillende zusters. Het doortastende karakter van Rosalind en haar verhaal overheersen mijn gedachten vanaf het eerste hoofdstuk.

“Cultuur, romantiek en de waarheid komen samen in Rosalinds leugen”

Wellicht was Muna Shehadi zeer geïnspireerd door Lucinda Riley, want de insteek lijkt erg veel op de zeven zussen serie. Een sterk gekarakteriseerd en ontroerend verhaal over de zoektocht naar de waarheid, een verhaal wat klopt, en het ademt een sereniteit uit waarin je wilt blijven lezen. Haar Libanese afkomst heeft Shehadi uitermate sterk verwerkt in Rosalinds leugen, de manier waarop zij dit verweeft geeft het verhaal een diepere laag. Je zult het boek slecht weg kunnen leggen, door de verschillende intrigerende karakters. Shehadi, geeft de lezer bij elk hoofdstuk een klein kijkje in een dagboek, hierdoor krijgt het verhaal een trekkende kracht je wilt weten hoe het zit, het maakt je nieuwsgierig.

Rosalinds leugen heeft eenzelfde chemie als de boeken van Lucinda Riley, en zal dus voor de fans van deze boeken een Mustread zijn. Voor mij in ieder geval wel, en ik kijk dan al uit naar Eve `s waarheid en Clivia’s geheim welke respectievelijk in het najaar van 2019 en voorjaar 2020 verschijnen ik kan niet wachten, en ik weet zeker, met mij zijn er nog vele andere fans voor deze ontroerende en filmische geschreven romans

Lieve Leesgroet Moon Kager